Team Bilcrossfrue sin egen ambassadebil. Her sitter vi i det nedfellbare baksetet og drikker prosecco og ser ned på menigmann…
Bilen fikk Monica kjøpt for mange år siden, 2010 for å være nøyaktig, så fikk den ny lakk i 2014, en god shining og service, så nå tar den seg bra ut i trafikken. God å kjøre er den og. Med denne bilen skulle Nissan virkelig vise verden hva Japan kan! Stillegående, godt isolert og bra understell gjør at bilen fint måler seg med en mengde mye nyere typer biler.
Av ca 36 3,0 som ble registrert i Norge har ca 7 fremdeles skilt. Mange står rundtom som oppussingsprosjekter eller som delebiler, så det er en rimelig sjelden bil.
Det utrente øye ser nok ikke forskjell på denne og «de andre» Laurelene, som også er meget bra biler, men de når nok ikke helt opp. Men forskjellene er der, såvidt, selv uten 3,0 SGX klistremerkene. Mest synlig er den firkantede eksosstussen. Bremseskiver bak og delt hjuloppheng bak er andre ting som går an å legge merke til at denne er som hønsetenner i hønsegården.
Luksusen står i høysetet for føreren også. Skinn, digitalt instrument og egen snakkedame som informerer og viktighetene mens man kjører.
Bilde fra Snapchat; Maudrita
Motoren får snart en etterlengta service. Både inni og utenpå.