Blog

Idag var det dagen!

For en stund siden kom vi i kontakt med en journalist med navn Frank Williksen angående ferien vår i Lada. Vi hadde et lite intervju, der vi snakka om turen vår og Ladaen. Denne saken har ligget hos Broom/Tv2 i lengre tid nå, men idag kom den på trykk!

Selv om jeg hadde lest saken for godkjenning, var det ganske spesielt å lese den på nett, der alle kan lese… Men mest kjekt!

Skjermbilde 2020-08-22 kl. 21.20.41
Saken på fremsiden av Broom.no. Les saken her

Reisebrev fra ferien finner du her

Så bare øyeblikker senere tar Erik fra E&E Media kontakt. Vi hadde en lørdag for noen uker siden en tur ut med Datsunen og noen kamera og drone for å ta noen bilder og å lage litt film. Resultatet kan du se her:

Bra fornøyd!

Legger ved litt bilder han tok nederst på siden her.

Ellers for dagen, så er jeg Rallyfrue. Monica er i Grimstad og kjører rally NM. Litt bilsjuk hører jeg rykter om. Skal se om jeg finner ut hvordan det gikk seinere. Det går an å se rally bak betalingsmur på VG no.

Rallycross gikk som forventet. Johan Kristofferson fortsetter som han gjorde for halvannet år siden og vinner, så det spørs om det blir spenning i år. Tidligere verdensmester Mattias Ekstrøm gav han litt konkurranse, så om han blir med flere runder i år, så kan det bli noe action. Andreas Bakkerud kjørte bestetid på trening, men fikk ikke bilen til under konkurransene og kom ikke til Semifinale. (Han kjører ny bil i år, en Renault Megane RX. Her avbildet med teamkollega Liam Doran:

Foto Fia World Rx (Facebook)

Ellers så henger jeg litt i garasjen og skrur og sveiser på ‘Sil80’ som ligger under ‘Våre biler’ som jeg har fått tilbake i hende. Prøver å få den klar for EU-kontroll før vinteren. Det var litt mer rust enn jeg hadde håpet på, men satser på at vinteren og saltebilene venter litt lenger med å dukke opp i år.

Og nå har vi fått oss klesmerker fra Hhenr.com ! Så nå får vi vist fram siden mye mer! Litt klistremerker havna vår vei også, så da blir det logo og ikke bare tekst på bilene våre… 🙂

IMG_2120 (1)

Til slutt litt bilder Fra mr. Erik GranlundIMG_6459IMG_6582IMG_6566-EditIMG_6549IMG_6536IMG_6526IMG_6521IMG_6489IMG_6473IMG_6457IMG_6443

4. Juli 2020, Lillestrøm

Selge Lada, deprimert Datsun og amcarcruise i Lillestrøm.

Ladaen er solgt, masse interreserte, og litt budrunde, så vi fikk nesten igjen det vi betalte for bilen, hadde sett for meg at den skulle være mer populær, men det er greit. Man må jo forvente å betale litt for å reise på ferie.

Link til ferien her

F0C24265-BFCE-4299-BE53-B4BF7D54DFD5
Vi avtalte å levere Ladaen i Lillestrøm, da vi allikevel skulle se på Amcar-cruising, så jeg så over og starta opp Ladaen, tenkte den skulle kjøres av nye eier til sitt nye hjem, så måtte sjekke olje og vann. Datsunen startet fint som vanlig, men når vi var klar for avreise og Datsun i revers og lett på vei bakover, så bare stoppa det. Og da var det dødt, leita etter feil og mangla strøm inn på fordeler, så ingen gnist. Så måtte la bilen stå og ta bruksbilen. Leverte Ladaen og tok en runde i Lillestrøm før vi åkte hjem for å leite feil på Datsunen.

Da var den enda verre, ikke ville startmotoren gå rundt en gang, så Datsunen var nok blitt venn med Ladaen og ble såppass deprimert av at den ble solgt at nå gadd den iallefall ikke være grei lenger!
Klarte å lure den til å virke, nok til å ta noen flere runder i Lillestrøm blandt alle amerikanske muskelbiler og andre rånebiler, mye bra stemning, bekledning og masse smil.
Siden vi ikke har lov å samle en masse folk på mindre områder, utenom demonstrasjoner, så var ikke dette et arrangert amcartreff, så det dukka opp noe biler utenom bare amerikanske, det virka ikke som om det satte noe begrensninger på humøret til amcarfolket.

IMG_1679Ikke bare amerikansk

Eneste negative å sette fingeren på må være litt forsøpling rundt Circle K, McDonalds og Kiwi ved Kjeller. Håper noen tok ansvar og plukka opp litt, for slikt hjelper ikke miljøet og mulighetene til å samles ved senere anledninger.

IMG_1726 (1)

KNA Raceway kan være en realitet allerede neste år!

KNA Raceway

For de som har fulgt litt ekstra med, (vi har prøvd å poste litt på Facebooksida vår om Kna Raceway) så har det vært mye jobbing med å få til en skikkelig bane på Vestlandet. Og jaggu har de klart å få igjennom alle godkjenninger og byråkrati som trengs for å få satt igang bygging i Sokndal kommune i Rogaland!

Denne banen blir 2,33 km lang og inneholder en 1,6km lang dragstripe, gokartbane, innendørs supercross og offroadområde.

Klippet fra siden deres:

«Omtrent midtveis mellom Stavanger og Kristiansand bygges det nå et motorsportanlegg av internasjonal klasse. Beliggende i Sokndal kommune blir KNA Raceway landets eneste asfaltbane med Grade 3 godkjenning fra det internasjonale motorsportforbundet FIA. Anlegget er også designet for FIM Grade B. Krav om FIA-godkjenning av racingbanen var et av hovedkravene overfor APEX Circuit Design som har designet anlegget.

Banen vil være godkjent for alle klasser innen standardbil, GT og Formel racing benyttet i Skandinavia. Dette inkluderer NTCC/DTC kjent fra TV2. De norske GT klassene, med Special Saloon Cars fra Sverige og Danmark. Svenske STCC og Porsche Carrera Cup Scandinavia. Av europeiske serier kan det tas imot GT4 og GT3, og eksempelvis Porsche Cup. For deg som skal benytte anlegget til trackdays er graderingen en garanti for at sikkerheten ved utkjøring er prioritert høyest.

Et topp moderne servicebygg vil bli tilknyttet racingbanen, inneholdende de nødvendige kontorer for løpsledelse, skadestue, restaurant og kurslokale. Det er planlagt opp til 22 pit-garasjer som det vil være mulig å leie på langtidsleie, og over disse vil det bli tribuner med plass til 1800 tilskuere.
Anlegget ligger i et området av landet der gjennomsnittstemperaturen er på det høyeste, slik at sesongen blir maksimalt utnyttet. Den unike beliggenheten i landskapet er muliggjort av 11 million tonn stein fra nærliggende gruveaktivitet. Miljøgevinsten er dermed stor, også fordi nærmeste bebyggelse ligger 4,7 km unna og vil være upåvirket av støy under kjøring.

Anlegget rommer også Norges eneste innendørshall for motocross, store arealer for offroad- kjøring med bil og MC, samt gokartbane. Street legal Drag Race vil i første omgang foregå på racingbanens rettstrekning foran servicebygget, men det er prosjektert med dragstripe på opp til 1600 m lengde.»

Vi gleder oss! Sjekk ut siden til KNA Raceway her

Se video av banen inne på siden!

Sommerferien 2020, Dag 10

Sommerferien 2020, Dag 10, Guds ekspedisjon i Hell, Lånke, Pikes peak, en stor elg og hjem!

Hurtiglinker:     Sommerferien forord        Dag 1     Dag 2    Dag 3    Dag 4   Dag 5 og 6     Dag 7   Dag 8  Dag 9

Vi våkna seint i Stjørdal, pakka bilen og tok turen mot ‘Gods ekspedition Hell’, et av fotomulighetene man må ta når man først er i området.

Så bar turen oppom Lånkebanen, som er hjem for VM i Rallycross-runden i Norge. En av de bedre banene i VM. Vi fikk oss en spasertur rundt banen. Enda en slags bucketlist.

Så stakk vi innom Olav fra gamle Eksosen i Bergen og fru Mona, der vi drakk opp all kaffien de hadde og blei værende en masse timer, før vi kom oss avgårde igjen. 14 år siden sist, mye prat som må ut da…

79225862_577668426225267_2924885362136508853_n
Nidarosdomen
Nils Arne utenfor Lerkendal gressplen likte bilen

Tok en runde i Trondheim og så på en kirke og en gressplen før vi satte Gps på Dovregubbens hall. Brukte 15 minutter for lang tid i Trondheim, så kom akkurat litt for seint til å stikke innom, men fikk tatt bilder utenfor, inne ser vi en annen gang.

IMG_1460Rondane i bakgrunnen, på vei mot Tronsfjell

Vi kjørte en annen omvei hjem, så vi fikk prøvd ‘Den Norske Pikes Peak’ Tronsfjellet. Norges nest høyeste vei. Monica var på toppen som kartleser i Rally Tron i fjor, så hun kunne veien, men det trengtes ikke mye kartleser denne gang. på det verste var det såvidt Ladaen klarte å dra oss frem på førstegir! Bratt og grusete med en masse svinger og luft så tynn at bilen nesten ikke gadd å gå på tomgang en gang. Vi rakk akkurat opp til toppen uten at kjølevæsken begynte å koke. Temperaturen var på topp og bensinmåleren var på bunn. (Noen av oss glemte visst å sjekke bensinnivået før vi kjørte opp) Er ikke det passasjeren sin jobb det? 🤓Turen ned var skikkelig nervepirrende! Det var så bratt at det gikk på førstegir på de værste områdene, langt ned på utsiden noen steder.
Bilen gikk bare på 3 sylindre når vi kom ned. Ble nok litt for mye bremsing på gir, og mye olje i sylindrene, så ene pluggen drukna litt, men det gikk seg til etter noen kilometer med turtall.

IMG_1467Starten på ‘Pikes Peak Norge’ Tronsfjellet
IMG_1470Utsikta på veien opp
IMG_1479Veien går skrått opp mot høyre på bildet, får litt inntrykk på hvor bratt det er.

IMG_1492Lite bensin og masse varme. En nydelig kombinasjon når man er på vei opp på fjellet
IMG_1499Toppen!

Så stoppa vi innom kjempe-elgen i Stor-Elvdal og tok noen bilder. Dette var siste punkt på ferieplanen vår, så da var det bare å kjøre hjem da. En rar følelse å være ferdig og bare ha den tomme siste kjøreturen hjem igjen, men alt må komme til en ende og det måtte denne turen og.

Takk til alle som har hilst på på veien, alle smil vi har fått, alle lykkeønskninger, alle vi har møtt, takk til Fredrik som holdt av og solgte oss bilen så vi hadde noe å kjøre med.
Og ikke minst takk til alle som har lest, kommentert og delt reisen vår! Gøy å skrive når men føler at folk liker historiene og denne turen var så bra at skrivingen gikk av seg selv, litt krangling med nettsiden har det blitt, håper ikke det har plaget for mange, mye har blitt gjort i passasjersetet underveis, så man kan vel ikke forvente for mye da…

Følg med for mer! Følg oss gjerne på Facebook og Instagram! @Bilcrossfrue #Bilcrossfrue

Totalt kjørt i ferien: 4565 på kilometerteller i bil. Estimat med Google maps: 4340km

IMG_1504165 dekkene ville såvidt berøre grusen oppover
IMG_1505Den lokale tåken vi måtte gjennom på veien
IMG_1519Inni tåken
IMG_1539Siste bildet som ble tatt på turen.

Sommerferien 2020 Dag 9

Tom for strøm, Torghatten, Hell

Vi kjørte nesten helt til Brønnøysund natt til idag. Parkerte i en veikant og sov noen timer før vi skulle videre. Der har jeg klart å komme borti en bryter, så vi var tom for strøm når vi skulle kjøre. Men jeg er såppass flink å planlegge så vi stod i en nedoverbakke og kunne trille i gang. Greit at Ladaen er såppass lettstarta, så det gikk som en liten hikke på turen.

IMG_1346 (1)

Kjørte så via Brønnøysund og ut til Torghatten og tok spaserturen opp og igjennom hullet og tilbake.

IMG_1359Torghatten baki der

Fant ingen klistremerker der, så da var det å ta turen mot Hell.
Vi ville ta bilder under Nordlandsporten, så da ble det tilbake til E6 og sørover igjennom porten.

Slengte inn noen tippekuponger på vei igjennom Værdal, men mobiltipping hjelper vel kanskje ikke på lottomillionene vi trenger etter denne turen…

Tok til slutt inn på hotell i Stjørdal og hadde litt ferie i varmen. Tok oss en bedre middag på en lokal resturant. Meget god mat og god drikke. Fikk skålt med tropenatta og.

Next up: Hell!

Kilometer kjørt til nå: 3700

Link til dag 10

Bilder:IMG_13932 nesten identiske biler 😬

IMG_1376IMG_1373IMG_1357De to siste reinene vi så på turen.
IMG_1352IMG_1351 (1)

Sommerferien 2020 dag 8

Fly, bil og ACR!

Hurtiglinker:     Sommerferien forord        Dag 1     Dag 2    Dag 3    Dag 4   Dag 5 og 6   Dag 7

Etter en vanvittig dårlig natts søvn i teltet på Saltstaumen camping, tok vi en spasertur ned og så vannet rave forbi i sjølve Saltstraumen.

Vanvittige mengder vann som flytter seg på kort tid! Men det er interresant å se på i 4 minutter, så vi bevegde oss videre til Bodø og Norsk luftfartsmuseum.

Det største museumet vi har vært på til nå. Uten frokost og med to dårlige kropper ble dette en lang opplevelse. Vi kjempa oss igjennom, masse interresant fra luftfarten i Norge. Både sivilt og millitært. Etter en liten frokost til lunch var vi litt bedre rusta til å se ferdig det de hadde å vise frem. Kjekt at de landa to F16 jagere når vi kom og kjørte ‘abort landing’ øvelse om og om igjen med Hercules når vi var oppe i tårnet de har på utstilling.

Vi kom oss alt for seint derfra og tok rennefart mot Mosjøen der vi skulle møte litt folk. Passerte polarsirkelen og organiserte å møte Robin på ACR.

Han kjente de som hadde leid banen, så først var vi oppe i tårnet og så, så fikk vi pinadø ta Ladaen utpå banen og teste hva den var god for! Jeg har aldri vært rundt banen, så å ta førsteturen i GoLada’n passa meg ypperlig!

Så blei vi stående der og preike der alt for lenge, før vi stakk nedom til Odd Even og fikk en god rundtur og brukt masahålet i noen timer der og. Kjørte derfra mot Brønnøysund etterhvert.

IMG_1343 (1)Har lagt inn bestilling av den brune 260C’en

Kilometer kjørt til nå: ca 3200

Link til dag 9

Bilder:

Møtte på en hel del av disse på veien, øvelse eller flytting av lager på gang?
IMG_1273Så trygt ut! 😂
IMG_1262#BevarKjellerflyplass

Ladaen

Ladaen ble kjøpt usett på Finn bare for å slippe å kjøre helt til Nordlapp fra Aurskog.

Vi kjøpte faktisk flybillettene først, så fant vi bilen når det nærma seg avreise og ferie.

Fra vi kjøpte bilen har vi fylt en liter eller to med olje, en masse bensin, bytta en dør, fra en gul som passa på farge til bilen, men mangla alt av innmat og isolasjon, til en svart dør som mangler alt av innmat, men har litt isolasjon. Og så har vi bytta litt dørpakning på den. Bilen hat tikka seg jevnt igjennom de første 3000 kilometrene vi har kjørt den og holder vel lett ut de siste 1000 vi har forsikra den til…

Den er modifisert med seter som muligens er fra Mazda Miata, en androidskjerm i dash og noe høyttalere slengt litt rundtom.

Lønsjposen skjuler strategisk Android-skjermen.

Vi har fått noen forespørsler om å selge langs veien og på nett, så jeg tenker den ryker til når rette person dukker opp med riktig antall penger… 😬

Sommerferien 2020 Dag 7

Krig og biler i Narvik, Saltstraumen og opp i høyden i Bodø

Hurtiglinker:     Sommerferien forord        Dag 1     Dag 2    Dag 3    Dag 4   Dag 5 og 6

I Narvik starta vi med å gå en runde først på krigs og så innom kjøretøymuseet. Ikke de største og beste museene, men bra dekning på hva som skjedde og har skjedd, både innenfor bilverdenen og under krigen, der det var hard kamp om den svenske jernmalmen som kom til Narvik for eksport.

Etterpå ragga vi sørover mot Bodø, som var planlagt overnattingssted, på veien fant vi et minnesmerke etter våre falne russiske kamerater. Det var en trapp ned til der de kom i land etter å ha tatt over kontrollen på et fangeskip, så Ladaen fikk ikke hilst på sitt spesielle russiske sett. Men vi stakk ned og hedra de litt.

Vi fant også noen helleristninger i et fjell noe avsidesliggende fra veien, så det ble en liten omvei og en liten spasertur opp i teiga.

Ellers gikk turen knirkefritt sørover, med fjell som minna om Lofoten light.
Innom Fauske for is og så var været så greit at vi stakk innom Saltstraumen og slo opp telt der liksågodt.

Så bar det inn til Bodø og jakte seg en bedre middag i 17. etage på Scandic Havet, der resturanten Roast ligger. Meget fin utsikt og grei mat.

Vi så en Crystler Voyager som var pimpa opp med malerkost og klistremerker i Bodø som vi fant ut var på samme eventyr som oss, bare at de kjører motsatt vei.

Kilometer kjørt til nå: ca 2652

Link til dag 8

IMG_1233‘❤️ 1600’ på russisk
IMG_1176IMG_1173IMG_1163
IMG_1151IMG_1148Jernbanemodell. Koronastengt den og.
IMG_1193Hjort, elg eller rein?
IMG_11862 ender i fjellet fra for 9000 år siden
IMG_1185En lett fergelønsj

IMG_1181IMG_1179IMG_1176 (1)Krigsminne sør for Narvik

IMG_1220IMG_1216IMG_1207Leiter etter russisk krigsminne

Sommerferien 2020 Dag 5 og 6

Lofoten tur retur (Scenery overload)

Hurtiglinker:     Sommerferien forord        Dag 1     Dag 2    Dag 3    Dag 4

Gikk tom for multimediabensin igår, så pc var utilgjengelig for skriving av reisebrev, så nå kommer det 2 dager i ett.

Vi starta med kaffe og prat hos Dag Reidar, som satte fartsstriper på Ladaen før avreise, det gikk så som så, så de siste 60-70 milene har vi hørt på en teip-bit som har slått og flaksa mot passasjerdøra. Dag Reidar skylder på Biltema, vi har enda ikke fått en uttalelse fra Biltema, vi oppdaterer når vi finner en konklusjon på hva som er grunnen til at dette kunne skje. Og så midt i ferien da!

IMG_0763   IMG_0787

Vi kjørte i kjent stil omveien til Lofoten via Storkmarksnes og ferge fra Melbu til Fiskebøl. Derfra tok vi direkterute til Moskenes. Der var planen å overnatte, men når kvelden nærmer seg, så låser overnattingsstedene døren og går hjem. Vi var innom alle som kunne se åpen ut på internetten, men fant ingenting, så det ble 5-6 halvgode timers søvn i sovepose i Ladaen. Noe alle kan være enig i at gjør underverker for kropp og sjel.

Turen nedover var som forventet, innom Biltema Sortland og handle nødvendigheter, sigarettennerkontakt, bremsevæske, føleblad til når vi skal stille tenningen og plaster(!)
Se på utsikter og stoppe der det så bra ut å ta bilder og innom det som er av turistinfo og andre muligheter for souvenirer (Klistremerke til bakruta!)

IMG_0796Litt bortenfor Biltema var det en som ville være med i bloggen

IMG_0805Lett ny stampub om man skal tilbringe litt tid i Sortland

Underveis nedover fikk vi til stadighet forvarsler om hva som venta oss av utsikter. For hver sving vi tok og for hvert fjell man passerte, kom det opp nye bedre fjell. Kamera på mobilen gikk seg varm på veien.

Så tok man fergen over fra Melbu og inn i det ukjente. Naturen utover Lofoten er som å slå sammen alle bra utsikter man har sett, i virkeligheten og på film og slår sammen til en strøm av inntrykk. Jeg frykter at mye av det vi fikk sett går i glemmeboken, for det ble for mye. Fullstendig overload av inntrykk!

Etter en ikke så god natts søvn, så begynte vi på tilbaketuren fra Å, nesten helt ytterst i Lofoten med stopp omtrent hver 100 meter for å se, lukte føle og å ta bilde av det som måtte dokumenteres. Alle småbyer utover, alle havner, alle fjorder og alle fjell måtte på film.

Vi stakk innom Henningsvær og så på fotballbana der. Den er jo best å se fra luften, men byen var mye mer koselig fra gateplan.

IMG_1087Havna i Henningsvær

Glasshytta fikk gleden av å få oss på besøk, der fikk vi sett på litt glassblåsing og en masse håndlaget kunst.

Så kom vi til Vikingmuseet på Borg. Det var stor stas for en liten viking som meg! Masse bra utstillinger, bra folk som hadde god peiling på hva de snakket om fra vikingtiden, vi kasta litt øks og skøyt med pil og bue, stakk nedi ett av vikingskipene de har der og utveksla noen ideer med smeden. Hun kunne jobben sin, det fikk vi konstatert.

Og så hadde de Mjød. Det har jeg hatt lyst til å smake siden alltid. Det var noe verre enn forventet og jeg hadde ikke store forventningene, men det skal nok gå an å bli vant med.
Det ble den dyreste turen i souvenir butikk til nå, men det var vel bare som det skulle når de hadde så mye vikingting inne. De hadde til og med Lofotenklistremerke til oss!

Etter dette var det stort sett transportetappe til Narvik der vi er nå. Innom litt småstopp på veien bare, deriblant en tur på Biltema å kjøpe dørpakning, noe som resulterte i at den dårlige døra som nesten ikke passa fra før passer enda dårligere nå, men nå er det litt mindre trekk på bleke t-skjortearmer…

I dag har vi planlagt litt krigsmuseum og etterhvert Bodø.

Kilometer kjørt til nå: ca 2300

Link til dag 7

Bilder:

IMG_0798IMG_1115IMG_1110IMG_1102IMG_0973IMG_0969IMG_0909IMG_0885IMG_0875IMG_0870IMG_0859IMG_0855IMG_0851IMG_0842IMG_0831IMG_0814IMG_0809IMG_0796

Sommerferien 2020 Dag 4

Kjøre, kjøre, kjøre og noen fosser da.

Hurtiglinker:     Sommerferien forord        Dag 1     Dag 2    Dag 3

Idag har vi igjen leitet etter klistremerker til bakruta, men de er visst bare tilsalgs en annen gang. Sikkert seinere når turistene kommer, for vi har bare funnet to til nå. Og vi har leita, mye. Så da har det blitt mange unødvendige stopp, men vi har funnet noen bra utsiktsplasser og.

Vi ramla innom Bardufoss tidlig på morgenen der vi starta leitinga etter klistremerker og serverdigheter øyeblikkelig. Og Bardufoss er for de som har lest boken til Knut Fossum, ‘Brent barn skyr ilden’ senteret for historien i boken med samme navn om unge Knut, som skal sveise gulvet på sin Fiat, noe som ikke går helt etter planen. Så vi lurte på om vi kunne finne plenen med svimerkene, for Bardufoss lufthavn så vi og plenen i historien var innen synlig rekkevidde fra lufthavna, noe både brannvesenet på flyplassen og historien bevitner. (Historien må nesten bare leses for å bli forstått, jeg skriver ikke godt nok til å beskrive historien riktig.)

Bardufoss Lufthavn

Foss nr 2 Målselvfossen, norges nasjonalfoss. Her tok vi oss en liten spasertur oppover elva og så på fossefall og etter laks. Lite laks å få sett, men fossene stod til godkjent.

Ellers har det vært en masse fine fjell, som det er MASSE av her oppe, vi har svinga innom det som er av serverdigheter på veien og prøvd å dokumentere mesteparten på veien. Forsvarsmuseet i bardufoss var dessverre stengt og åpna ikke før dagen etter, så der fikk vi bare tatt bilder av bilen og noen andre kjøretøyer i samme kategori som Ladaen.

Plages litt av at ‘Morgans skip’ var litt for langt vekk feil vei, for tenk å få sett skipet til Captain Morgan!

IMG_073040 minutter en vei utover der lå skipet til Kaptein Fylla

Vi spiste oss en voksenmiddag på Tjeldsundsbrua kro. Torsk å poteter på tallerken. Så nå her vi slått oss ned på Harstad Camping og lurer på om vi skal å se på livet og noen biler i traktene.

IMG_0740Tjeldsundbrua

Dag Reidar henta oss for litt sosialt samkvem på kvelden, så vi fikk jugd litt Datsun/Nissan til langt på natt.
Vi har fått litt klager på at fartsstripene på bilen ikke går helt frem på bilen. Dag Reidar var enig, så han henta teiprullen:

IMG_0763Ingen tilfeldighet når man får lime fartstriper på en VAZ

Kilometer kjørt til nå: 1610

Link til dag 5 & 6

IMG_0756Kampingen i Harstad, første natt i telt

IMG_0684En hyggelig kar vi møtte i en 242GT. Ikke ofte man ser sånt lenger
IMG_0454IMG_0700IMG_0694IMG_0688IMG_0727IMG_0722IMG_0721IMG_0720IMG_0735IMG_0733IMG_0727 (1)