Subaru Impreza 2,0R «Vinterbilen»

For noen år siden da 2 biler burde ha vært på EU og kravene ble verre og verre for å få biler som har fått noen kilometer på hjula igjennom kontrollen, så ble en Nissan og en Mitsubishi bytta ut i en Subaru. Legacy stasjonsvogn den gang. En bil man kan lure på om Subaru og Suzuki hadde brukt samme tegningene på, for det er ikke store forskjellen mellom de bilene i utseendet. Men når en så direkte stygg bil med automatgir kunne få meg ut å kjøre langtur bare for morroskyld, så må det ha vært en god bil!

IMG_7645

Så da likte man Subaru da. Et merke som aldri har ligget tett til hjertet. Men god å kjøre er de. Når man ville ha en bil med litt utseende attpåtil så dukka denne opp. Eller egentlig en lys grå hos forhandler, med manuellgir, men den var så billig at den ble solgt før vi fikk svinga oss til forhandleren. Heldigvis egentlig, for i ettertid viser det seg at en god fotograf får «alle» biler til å se fantastisk kul ut og lysegrå Impreza ser ikke kul ut i virkeligheten.

IMG_7647Er litt å hente utseendemessig både fremme og bak på denne og.

Så da ble det neste som dukka opp da. 2,0R med automatgir. (Det er ikke mange ting igjen som er planlagt å endre på bilen. Men skal det gjøres større grep, så blir den manuellgiret.)
Har noen planer igjen. Bremsene burde ha vært oppgradert, understellet trenger en god oppdatering og et par ting i utseendet.

IMG_8390 (2)
Nyvasket og nysenket med xenon tåkelys

IMG_7947

De sinnsyke baklysene måtte gjøres noe med. Hvem som fikk ideen med blanke baklysglass vites ikke, men håper han var vikar leid inn fra blindeforbundet og ikke driver med noe folk skal se i ettertid mer.

IMG_7922STI vingen setter prikken over i’en bak, sammen med røde baklys.

IMG_9544 (1) Kjekt å treffe på bestefar innimellom. Ser ut til at Subaru har gått tilbake til røttene med Imprezaen og designa en Justy i nytt skall.

IMG_5632.JPG
Men! Som bildet over viser, så er Subaru en trygg bil, både sommer som vinter. Og med nesten helt nye vinterdekk, så er den blitt til bare en «vinterbil» så i fjor vinter ble Hiakken med dårlige vinterdekk og bakhjulstrekk brukt mer på snøen enn Imprezaen og på sommerføre er Datsunen kjekkere, så den faller litt mellom 2 stoler og blir brukt til vanlig transport og på regnværsdager.

Impreza fremside

Reklamer

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s