Da var vi igang med ferien.
Avreisedagen. Opp halv fem på morran, ut å vekke fuglene og heise sola.
Skjelden det er så lett å stå opp midt på natta, men flyet venter ikke på noen! Og i enden av en busstur, en togtur og to timer med fly stod det et smykke av russisk ingeniørkunst å venta på oss! Med teknologi samtlige andre bilprodusenter (Og romfartsingeniører) hadde vært stolt av å kunne vise til i 1925.
Smykket:
VAZ 1600 fra 1987! Beste man får fra rett østom her vi er.
Litt redusert innvendig, mye redusert utvendig og en eller flere vetiler som det tyder på att ikke har lyst til å bli med sør i landet etter lyden å dømme.
Vi ble lovet en bråkete eksos med noen hull, men den er bedre enn mange av bilene jeg tidligere har eid og fremdeles eier, så det skal vi overleve. Mange andre lyder som plager oss mye mer enn en liten fis fra eksosen…
At bilen bare har 4 gir og en mulig toppfart på 120 kilometer i timen hjelper på å forsterke de nevnte lydene såppass at noe tinnitus merker man ikke inni her. (Muligens til kvelden, men det får vi bry oss med da.
Måtte innom Biltema og kjøpe de største nødvendigheter vi tenkte var nødvendig på turen:
Til den nette sum av 1760 av kongens mynt! Men nå er vi på trygg grunn.
Så mål for dagen er å komme oss de 436 kilometrene til Hammerfest for å overnatte etter «1» pils under midnattssol, så sikter vi mot Nordkapp imorgen, før vi snur snuten sørover og hele landet på langs.
Kilometer til nå: 530
Vi avslutter med litt inntrykk dagen har gitt:
God tur👍
LikerLiker
Takk takk! Lada og nordnorge funker dønn!
LikerLiker