Denne bilen kjøpte jeg i 2004, etter at Turbo-Laurelprosjektet fikk en brå slutt (Det kan vi komme til senere.
Har i senere tid solgt denne og nå står den avskilta og vekkgjemt ved en fjord på vestlandet.
Kjøpte bilen som et halvvrak, med defekt motor, bulker og rust rundtom og en forferdelig stygg farge.
Fikk imens jeg hadde den gått over det meste, bytta noen motorer og girkasser. Senking, styling, lakk og noen runder med biltilsynet, men gikk lei en gang i 2007-08 og bedrev brannslukking og noen økter nå og da når jeg fikk viljen over meg. Så bilen stod mer enn den ble brukt og det ikke fanst lagringsplass til den, så var det best å la den gå.
Vippelykter er jeg allergisk mot, så første jobb ble å bygge om til faste lykter. Fikk tak i en front fra en Silvia, det var da det ble greit å kjøpe 200sx
Restene til Silviafronten hadde blitt herja rundt i Japan på banen, så den måtte bygges opp fra «støv», lykt og grill-festene var knekt, skjermene måtte kappes og sveises fast i de orginale skjermene.
20 tonn med sparkel og ett par lag lakk senere ble bilen «presentabel nok til å slippe inn på Bergen Bil-expo.
Det var ca i dette øyeblikk jeg skjønte at jeg måtte ha diffbrems og mer drifting-deler på bilen. Da var ballen begynt å rulle…
Mer banekjøring. Her er 200’en og Turbo-Laurel v2 på vei ut på banen sammen.
Litt deler kom levert «på et snøflak» En som måtte ut å prøve bilen før den var registrert for norske veier. Sommerdekk og snø – Deler i hus.
Bare bruke opp de delene som ikke skulle være i bilen… ;)
TMeg og Bjarte tok oss en tur til Lillestrøm å henta styling, var ikke plass inni, så måtte kjøre med støtfangeren lett skrudd og teipet på. Sideskjørtene gikk fra bagasjen og opp på skuldra til den av oss som ikke kjørte.
Momo-stoler må man ha når man skal svinge hardt
Flyttet inn i nytt lokale den vinteren og gikk løs på utseendet på diverse vis:
Skjermbredding:
Noen samlebilder etter at bilen fikk lakk og styling:
Felgene:
OZ Motorsport, 17″og 9″ brei og laget for Primera-teamet som Tommy Rustad kjørte for, så juling tåler de. Og de veier bare ca 9kg.
Eksosen fikk Svendsen eksos i Åsane ta seg av.
Fikk teken på å ta ut og inn motor etterhvert, 45 minutter på å ta den ut ble rekorden
Gjorde det skikkelig siste gangen:
Noen før oss har fiksa rust. Brukt litt byggskum:
Så skifta vi farge plutselig. 2 ganger på en helg. Måtte få spesialblandet farge for å få bilen så matt som ønsket.
Mer banekjøring: 13″ hjul ble litt Donald Duck hjul.Den vinteren jeg hadde Bmw, ble 200sx’en vinterbil.
Bilder, skal være merket med egne navn. Noe eget, masse andre lånt.