200sx S13 «Sileighty»

IMG_9402copy (1)Denne bilen kjøpte jeg i 2004, etter at Turbo-Laurelprosjektet fikk en brå slutt (Det kan vi komme til senere.

 

Har i senere tid solgt denne og nå står den avskilta og vekkgjemt ved en fjord på vestlandet.

Kjøpte bilen som et halvvrak, med defekt motor, bulker og rust rundtom og en forferdelig stygg farge.


Fikk imens jeg hadde den gått over det meste, bytta noen motorer og girkasser. Senking, styling, lakk og noen runder med biltilsynet, men gikk lei en gang i 2007-08 og bedrev brannslukking og noen økter nå og da når jeg fikk viljen over meg. Så bilen stod mer enn den ble brukt og det ikke fanst lagringsplass til den, så var det best å la den gå.

KIF_1474Vippelykter er jeg allergisk mot, så første jobb ble å bygge om til faste lykter. Fikk tak i en front fra en Silvia, det var da det ble greit å kjøpe 200sxMin1
Restene til Silviafronten hadde blitt herja rundt i Japan på banen, så den måtte bygges opp fra «støv», lykt og grill-festene var knekt, skjermene måtte kappes og sveises fast i de orginale skjermene.

KIF_149120 tonn med sparkel og ett par lag lakk senere ble bilen «presentabel nok til å slippe inn på Bergen Bil-expo.

HS5K9601
Det var ca i dette øyeblikk jeg skjønte at jeg måtte ha diffbrems og mer drifting-deler på bilen. Da var ballen begynt å rulle…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Mer banekjøring. Her er 200’en og Turbo-Laurel v2 på vei ut på banen sammen.

KIF_1549
Litt deler kom levert «på et snøflak» En som måtte ut å prøve bilen før den var registrert for norske veier. Sommerdekk og snø – Deler i hus.

OLYMPUS DIGITAL CAMERABare bruke opp de delene som ikke skulle være i bilen… 😉

OLYMPUS DIGITAL CAMERATMeg og Bjarte tok oss en tur til Lillestrøm å henta styling, var ikke plass inni, så måtte kjøre med støtfangeren lett skrudd og teipet på. Sideskjørtene gikk fra bagasjen og opp på skuldra til den av oss som ikke kjørte.

Momo-stoler må man ha når man skal svinge hardt
DSCF0192

Flyttet inn i nytt lokale den vinteren og gikk løs på utseendet på diverse vis:

DSC00238DSC00284Skjermbredding:

DSC00334

Noen samlebilder etter at bilen fikk lakk og styling:

Felgene:

Bilde(19)
OZ Motorsport, 17″og 9″ brei og laget for Primera-teamet som Tommy Rustad kjørte for, så juling tåler de. Og de veier bare ca 9kg.

DSC00504,1Eksosen fikk Svendsen eksos i Åsane ta seg av.

_mg_7188eiks089

Fikk teken på å ta ut og inn motor etterhvert, 45 minutter på å ta den ut ble rekorden
DSC00584

Gjorde det skikkelig siste gangen:Bilde(053)DSC00648.jpg

Noen før oss har fiksa rust. Bilde(104)Brukt litt byggskum:Bilde(108)

Så skifta vi farge plutselig. IMGA0618 2 ganger på en helg. Måtte få spesialblandet farge for å få bilen så matt som ønsket.

Mer banekjøring: 13″ hjul ble litt Donald Duck hjul.9616014589IMG_9402copy (1)Den vinteren jeg hadde Bmw, ble 200sx’en vinterbil. IMG_6784

IMG_6622 (1)

Bilder, skal være merket med egne navn. Noe eget, masse andre lånt.

Reklamer

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s